Aquest bloc dóna suport als presos polítics antifeixistes i anticapitalistes. Per l'Amnistia Total Sense Condicions i contra el terrorisme d'estat.

21 de maig 2010

Manifestació dels treballadors d'Unión Naval de Barcelona contra el tancament de la drassana

Comunicat dels treballadors
 
Davant les notícies aparegudes en els mitjans de comunicació sobre el tancament d'Unió Naval Barcelona, S. a., el Comitè d'Empresa vol comunicar a l'opinió pública la veritable situació. El Grup Boluda és propietari d'Unió Naval Barcelona, S.A. (Tallers Nou Vulcà), empresa bicentenaria en el Port de Barcelona que ocupa una concessió atorgada per l'Autoritat Portuària de Barcelona que empra a 300 treballadors entre directes i indirectes efectuant reparacions de bucs de les companyies més importants del món.

Es tracta d'un dels Drassanes més importants del Mediterrani i essencial per a una ciutat com Barcelona, tenint en compte que el 94% dels bucs que fan escala regularment en aquest port, poden ser reparats en aquesta Drassana. Unió Naval Barcelona, és una empresa reconeguda en el món de la reparació naval per la seva qualitat i eficiència en els seus treballs i per estar adequada als estàndards de qualitat i medioambiente, sent pionera en el seu sector quant a avanços tecnològics mediambientals. És a més una empresa rendible i amb beneficis en la gestió de la seva activitat de Reparació fins i tot en l'any 2009, any de la crisi internacional. 

Actualment l'esmentada concessió és fins a l'any 2022, però el Sr. Vicente Boluda, Administrador d'aquesta Societat, ha decidit retornar la concessió 12 anys abans del seu venciment. Per què? Marina Barcelona 92, des de fa anys interessada en les instal·lacions de UNB, per a ampliar el seu negoci d'iots de luxe, emparat per l'Autoritat Portuària de Barcelona (que curiosament és accionista d'aquesta empresa) i el Sr. Boluda, s'han posat finalment d'acord després de llargues negociacions, obviant totalment als treballadors de UNB. El Sr. Boluda ha cancel·lat les comandes confirmades per als pròxims anys, i ha retornat voluntàriament la concessió a l'Autoritat Portuària de Barcelona, s'estima que per una quantitat sustanciosa de milions d'euros. 

Ningú retorna gratuïtament un negoci amb beneficis. A fi d'eludir l'obligació legal de subrogar a tots els treballadors per part de Marina Barcelona 92, el Grup Boluda trama un expedient de mobilitat geogràfica, que olora a ERE encobert, enganyant així a tots els seus treballadors. Aquest expedient de mobilitat geogràfica, que vam considerar no justificat, consisteix en el trasllat de 90 famílies a la Drassana que el Grup Boluda té a València, sense que l'empresa hagi presentat un Pla Social viable, i sobretodo, sense garanties que UNV tingui capacitat per a absorbir a tots els treballadors, ni garantia alguna de continuïtat laboral. 

L'Autoritat Portuària de Barcelona ha col·laborat activament en aquesta operació, demostrant la seva implicació i complicitat, i el seu interès per crear una zona per a clients de luxe acord a l'Hotel Vela, en detriment dels llocs de treball i el tancament d'una empresa bicentenaria en la Barceloneta, deixant a més al Port de Barcelona sense un dels seus serveis estratègics, que garanteixi la seguretat dels múltiples creuers i altres vaixells que puguin arribar a la ciutat. 

És indignant que, en la conjuntura de crisi actual, entitats públiques com l'Autoritat Portuària de Barcelona, amb el probable beneplàcit de l'Ajuntament de Barcelona, i de PYMAR s'impliquin, o simplement no facin gens en contra d'aquesta operació perjudicant greument amb la seva actuació als treballadors i les seves famílies. Els treballadors de UNB volen fer una crida a les Drassanes de Reparacions Espanyols, perquè licitin en el concurs per aquesta concessió i aquesta empresa, que és un gran negoci i que conta amb un gran equip humà amb molts anys de know how acumulat.