Aquest bloc dóna suport als presos polítics antifeixistes i anticapitalistes. Per l'Amnistia Total Sense Condicions i contra el terrorisme d'estat.

5 de juny 2010

Aurora Cayetano Navarro, 28 anys presa per comunista

Vaig néixer a Vigo, el 19 de febrer de 1957. En el barri de Cabral, en el "Campo da Feira" em vaig criar i vaig romandre fins als 18 anys. Un barri molt modest, compost per famílies de treballadors de la mar, les drassanes, Citroen i dones de la fàbrica de ceràmiques Álvarez. Relacionant-me amb tots ells vaig percebre les penalitats i privacions que suportaven encara que es deslomasen en interminables jornades laborals, però també els seus actes de generositat, solidaritat, honestedat i companyerisme. 
 
Amb 14 anys vaig entrar a treballar en una conservera de peix, on vaig aprendre un curs accelerat d'explotació i abusos de la patronal, però també de les seves eines d'opressió i de la importància de la unitat entre els obrers. Em vaig conscienciar a cop de realitat de la necessitat de lluitar per canviar tota aquesta situació. A més, i a la calor de l'experiència deixada per la Vaga General Revolucionària de 1972, vaig contactar amb l'Organització Obreira i vaig entrar a militar en la OMLG (Organització de Marxistes Leninistas Gallecs). En 1975 ingrés en el recién reconstituït PCE(r). Al desembre de 1976 sóc detinguda en Ferrol i empresonada per dos mesos. 
 
Em va tocar viure directament la repressió. I si a això li sumim els recents successos sagnants i determinants del 27 de Setembre de 1975, amb els 5 antifascistas afusellats i del 3 de març de 1976 a Vitòria, amb 5 obrers assassinats i més de 100 ferits de bala, la meva decisió al sortir de la presó va ser organitzar-me a la guerrilla antifeixista, GRAPO. 
 
En 1978 sóc detinguda formant part d'un esscamot operatiu dels GRAPO, en aquesta organització vaig desenvolupar una àmplia activitat de resistència armada contra l'Estat monopolista espanyol. Vaig ser brutalment torturada per la Brigada Polític Social de "Billy el Niño" i altres secuaces. Van venir 20 anys exactes de presidis, passant per un total de 15 presons i el desenvolupament de 21 vagues de fam, una d'elles de 435 dies de durada al costat de la resta dels meus camarades. ((La seva imatge d'una primesa extrema, igualment la dels seus camarades, surten en els periòdics i televisió, sobre aixo un comentari de una mare: "estan iguals que els d'un camp de concentració nazi")). 
 
Entre 1992 i 1994 sóc traslladada de forma contínua i ininterrompuda de presó en presó. 
 
Surto en llibertat en 1998, després de més dels 20 anys als quals les seves pròpies lleis em van condemnar i reprenc la meva activitat política comunista. Però la criminalització i la repressió fan que en el 2000 m'incorpori a la labor comunista del PCE(r) a la clandestinitat. 
 
Sóc detinguda el 18 de juliol de 2002 a Madrid, al costat de la meva camarada Iolanda Fernández, en un dispositiu policial de "tot és GRAPO", on 19 militants dels GRAPO, del PCE(r) o del SRI van ingressar a la presó. 
 
Vaig Ser condemnada a 12 anys de presó per la meva militància comunista, semblants anys que els caiguts als altres militants del PCE(r) jutjats i als solidaris del SRI (Socors Roig Internacional). En el judici se li va escapar un comentari al jutge-president: "aquí no hi ha ni una puntada a la canilla a un policia". Però la feixista Llei de Partits ja tenia escrita aquesta i altres condemnes. 
 
He passat de nou per diverses presons, i ara em trobo a bastant més de 1000 quilòmetres dels meus familiars i de la meva terra. Tinc una filla, Celestina. 
 
La meva germana Carmiña també ha desenvolupat una vida dedicada a la lluita, va estar presa primer més de 16 anys entre 1983 i 1999 i després des de 2006 fins a l'actualitat. 
 
Aurora Cayetano Navarro
C.P. Alicante II
03400 Villena, Alacant

Font: PRES.O.S. web del S.R.I.