Aquest bloc dóna suport als presos polítics antifeixistes i anticapitalistes. Per l'Amnistia Total Sense Condicions i contra el terrorisme d'estat.

14 d’ag. 2010

Denúncia: Paco Cela Seoane, tres anys aïllat a Villanubla

Aquest últim any completament sol les 24 hores del dia 
«De la meva situació ... la veritat és que es manté invariable en aquests ja gairebé tres anys que duc per aquí. Clar que després de tants anys de presó, a les condicions de vida i empresonament, la veritat, li dono poca importància. Potser per això no em dono molta pressa en respondre-us. En qualsevol cas, més val tard que mai... 
Aquí, a aquesta presó, els presos polítics (en Primer Grau), estem distribuïts pels diferents Mòduls: un company d'ETA en el Mòdul 4, altres dos en el Mòdul 2 i jo en el 1. Evidentment, estem en règim tancat. Pels matins, estem dintre de les cel·les fins a les 15:00 hores, quan em baixen al pati general aprofitant que els altres presos estan a les cel·les fent la migdiada. 
Així que de 15:00 a 17:00 rotlle mitja hora, altra d'exercicis d'escalfament, la dutxa i un petit passeig perquè a les cinc, al baixar de les cel·les als presos socials, em canvien al pati que hi ha darrere del Mòdul, que en realitat és poc més que un petit corredor. I aquí estic reclòs fins a les set que tornen a pujar-me a la cel·la. 
Una altra de les característiques d'aquesta presó és que els presos polítics en Primer Grau tenim prohibit l'accés a qualsevol tipus d'activitats. No podem sortir al poliesportiu ni a la biblioteca ni participar en cap tipus d'activitat que programi el Centre. En realitat, no sortim del Mòdul no sent per a anar a la infermeria. 
També tinc problemes amb les trucades telefòniques amb el meu germa Suso, que està a la presó de Badajoz. D'una banda, només ens concedeixen dues trucades al mes quan en realitat ens correspondrien quatre. Per l'altra, mentre truca, ho agafen a la central, la central passen la trucada al Mòdul i van a buscar-nos al pati, la cridada de cinc minuts se'ns escurça a tres o dos i fins i tot a un minut. En ocasions mateix Suso ha de gastar dues i fins a tres trucades del total de vuit que té per a tota la setmana. 
Fins a setembre de l'any passat compartia Mòdul amb altre compa d'ETA, Txabi, però al sortir en llibertat vaig quedar sol i així segueixo. Així que al meu altre jo i les seves circumstàncies, pobra, ho he cremat del tot amb les xapes que li dono enfront del mirall. Això sí, aixo si està per veure la primera vegada que no em dóni la raó ... 
D'altra banda la política de Dispersió segueix intensificant-se i recrudeciéndose, igual que ocorre al carrer amb l'escombrada de les llibertats polítiques i sindicals i els drets socials i laborals i el consegüent augment de la repressió. A la intervenció i censura en les comunicacions i correspondència, a la prohibició de comunicar vis a vis amb amics/as, a les traves i restriccions creixents del nombre d'amics que poden venir a veure'ns, a l'aïllament d'estendre'ns cada vegada per un major nombre de presons i dintre d'elles, etc, etc, se li va venir a afegir ara la canallada de voler imposar registres humillantes als nostres familiars en les comunicacions familiars o íntimes. 
Fracassades totes i cadascuna de les polítiques de penediment, recorren a l'única cosa que els queda: a la repressió pura i dura i sense cap tipus de dissimul ... Però, després de prop de 35 anys combatent en les pitjors condicions inimaginables, modèstia a part, som uns experts i, com se sol dir, "piquen en duro"...
PACO CELA SEOANE
Prisión de Villanubla
47071 VILLANUBLA (Valladolid)


Paco Cela, veí de La Corunya, va estar pres més de 20 anys per militar als GRAPO, sortint en llibertat l'any 2005. Novament detingut, duu més de tres anys darrere de les reixes com pres preventiu del PCE(r). L'any passat, després d'un defalliment a la presó de Villanubla, li van detectar una diabetis que ho obliga a punxar-se insulina diàriament.