Aquest bloc dóna suport als presos polítics antifeixistes i anticapitalistes. Per l'Amnistia Total Sense Condicions i contra el terrorisme d'estat.

26 de set. 2010

Enrike Kuadra: "gracias por estar ahí con Iñaki... y con nosotr@s"

Estimats camarades i amics:

He esperat un temps des de la mort del meu germà Iñaki per començar a contestar-vos. Sabia que aniríeu arribant... En els nostres gens portem el sentit del col·lectiu com un dels trets més marcats de classe i que més hem de cuidar: sentim, pensem i actuem en col·lectiu, un valor que emana i ens enfonsa en les arrels de la nostra classe i el nostre poble. En aquests moments històrics en els quals l'individualisme de classe burgès arremet amb ferocitat per esborrallar els valors col·lectius intrínsecs a l'ésser humà, com a producte social que és, els nostres valors solidaris i col·lectius emergeixen com un resplendor d'esperança futura. Per això sabia que aniríeu arribant...

Dec reconèixer que la pèrdua d'Iñaki ha estat un dur cop per a mi. Per haver perdut, a més del germà, a l'amic i al camarada. En aquest mes que ha passat des de la seva defunció he deixat que els sentiments fluïssin lliurement i, al costat del seu record, he anat gravant en la meva memòria, amb la contundència d'un martell, a tots els absents, des dels més propers com Abalde i Ortín, als més distants, com Eizaguirre i Cario. Els he repassat a tots -als quals vaig conèixer en la seva majoria-, els he recordat i sentit com el que són i representen: llavor de futur. El meu dolor i la meva memòria és i serà sempre per tots ells, germans i camarades.

El meu germà ens va conèixer jove i si tinc que definir un tret sobresalient de la seva personalitat, en aquesta relació, seria l'afecte que professava als seus camarades i al PCE(r). Tot això ho va mantenir fins al final. Tal era així que, com a bon comunista, es va organitzar fins a la seva pròpia mort. Sabedor que tenia els dies comptats s´hi les va apanyar per viure les seves últimes hores a l'hospital bromejant amb la seva família, els seus amics i els seus camarades, i així, de forma organitzada, sense estridències, com li va ensenyar el Partit, es va anar.

Salut

ENRIKE KUADRA ETXEANDIA
Pres polític dels GRAPO, presó de Sevilla II
Militant del PCE(r)

Septembre 2010