Aquest bloc dóna suport als presos polítics antifeixistes i anticapitalistes. Per l'Amnistia Total Sense Condicions i contra el terrorisme d'estat.

11 de nov. 2010

Greu situació sanitària de Manuel Arango Riego, pres polític del PCE(r)

Manuel Arango Riego. Va néixer en Villaseca de Laciana (Lleó) el 12 de desembre de 1948. Militant històric del PCE(r). Va estar més de 20 anys a la clandestinitat després de ser detingut i pres en nombroses ocasions i malferit per trets de la policia en una d'elles. La foto que publiquem es correspon amb aquella època. Actualment té 62 anys. Està a la presó per comunista.
 
 


CARTA DE MANOLO ARANGO RIEGO

"Presó d'Aranjuez, 13 d'octubre de 2010

Dir-vos que des de l'1 de setembre, aprofitant que el col·lectiu de presos bascos va començar a portar endavant una sèrie de protestes, per la meva banda faig vaga de fam tots els dilluns i altres protestes. Entre les reivindicacions que exposo totes les setmanes es troben:

-L'aplicació de l'article 92 per a tots els presos polítics greument malalts i contra l'abandó sanitari al que estan sotmesos els malalts.
-Contra els humiliants escorcolls, de caràcter aleatori, al que intenten sotmetre als familiars, subvertint així la sentència judicial en contra d'aquest tipus d'escorcolls.
-Reagrupament dels presos polítics i la fi de la política de dispersió carcerària.

(...) Recentment, he manat sengles denúncies al JVP i a inspecció sanitària per la situació d'Isabel Aparicio en relació a les seves greus dolències de la columna vertebral. (...)

Bé, amb respecte a la meva situació de salut:

-Tinc ciàtica crònica, la qual cosa fa que, a causa de la deterioració d'algunes vèrtebres, hagi d'anar a sessions de fisioteràpia diàriament; 5 vegades per setmana, i així porto 3 anys, ja que en aquesta presó existeix, sense necessitat de sortir a l'hospital, una unitat de fisioteràpia. Gràcies a la fisioteràpia diària i als medicaments les crisis es mantenen controlables; no obstant això, amb certa cadència, tinc alguna crisi aguda, la qual cosa fa que no em pugui valer en absolut, per la qual cosa o bé pas a infermeria o em posen un "pres de suport" per atendre'm. El procés de la ciàtica avança lentament de menor a major intensitat. Disposo de crossa constantment.

-Tinc, també , diverses dolències en les 4 primeres vèrtebres: en 2 d'elles hi ha una clara desviació, mentre en les altres 2 són hèrnies discals en procés avançat. Al temps existeix una artrosi general.

-Tinc Hepatitis C crònica. La vaig agafar en 1982, durant unes intervencions quirúrgiques estant a la presó de Soria. A causa que aquesta malaltia em va ser descoberta 15 anys després, es cronifica, sent impossible la seva eradicació. Després de diversos tractaments estant a la clandestinitat durant diverses fases, i aquí també, està en fase de control, sense que almenys es produeixin anomalies. Em faig també anàlisis periòdics. El resultat és que he perdut el 18 % de la massa hepàtica per necrosi cel·lular, la qual cosa minva algunes capacitats d'aquest òrgan, d'altra banda cert cansament, típic d'aquest tipus de dolències, i primesa.

-Al costat d'això tinc problemes intestinals, ja que vaig perdre part de l'intestí prim, que em va haver de ser amputat. Això provoca certes oclusions intestinals amb dolors. La qual cosa s'uneix als problemes d'úlcera duodenal crònica.

Això és tot. A part d´això ens va sortir força bé el judici que vaig tenir al juny de 2010, per una fantasmal participació meva en una expropiació bancària. Desmuntades una per una les seves falses acusacions (...) També ens va permetre denunciar els seus propòsits de barrejar al PCE(r) amb els GRAPO. L'advocat (...) posant en evidència al fiscal, al qual va acusar de prevaricador per les falses acusacions, al costat del Tinent Coronel de la guàrdia civil de perjuri, ja que una vegada i una altra els agafava en falsedats. De totes maneres, un escàndol. Dels 7 anys que em demanaven es van quedar en 2 anys, per "receptació" de fons. L'advocat ha recorregut, doncs d'això no m'acusaven, sinó d'assaltant directe (la qual cosa va ser totalment desmuntat). És molt possible que surti absolt, segons l'advocat.

Estem a l'espera del sumari general... la petició fiscal definitiva ha passat de 54 anys a 12 anys per a Isabel Aparicio, Paco Cela i jo. ( ...) La batalla central serà desmuntar la relació orgànica irreal que diuen que hi ha entre el PCE(r) i els GRAPO. (...)

Comunico cada 4 mesos amb el meu germà; els meus pares són molt ancians, fa més de 2 anys que no els veig, ja que no poden viatjar. (…) Rebo algunes cartes de solidaris amb infos generals. Per aquí com sempre, estudiant, escrivint i dibuixant. (...)

Bé, una forta abraçada per a tots-as. Per la Resistència i el Comunisme.

Manuel Arango Riego
Preso Polític del PCE(r)
 

Prisión de Madrid VI-Aranjuez
Carretera Nacional 400, Kilómetro 28.
a.c. 210 - 28300 ARANJUEZ (Madrid)

 
NOTA: Xurxo García Vidal ha pogut reprendre l'elaboració de la seva biografia per a la informació general dels i les solidaries, que han demanat i que va començar fa temps, però amb el tema d'haver de "barallar" que autoritzin el vis i el telèfon amb la seva parella sentimental, que deneguen contínuament saltant-se les seves pròpies "lleis", ha estat fins a dalt de feina presentant instàncies, papers, resguards...